האם הדיקור הסיני לכאבי הראש הוא הטיפול היעיל ביותר?

מחקר שנערך לאחרונה על ידי חוקרים בריטים טוען שדיקור סיני לכאבי ראש הוא הטיפול היעיל ביותר לכל מי שסובל מכאבי ראש כרוניים.

המחקר נערך בבית החולים הלאומי לכאבי ראש בלונדון, והוא נערך על פני תקופה של שלוש שנים. צוות המחקר אסף מידע על הטיפולים שניתנו ליותר מ-1500 חולי כאבי ראש כרוניים. המחקר גילה שדיקור סיני אכן יעיל יותר מכל טיפול אחר הקיים לכאבי ראש.

דיקור סיני הוא טכניקה שנמצאת בשימוש בסין במשך מאות שנים. במקור, הוא שימש לריפוי מחלות, אך כעת הוא משמש לטיפול בכאבי ראש.

יעילותם של טיפולי דיקור סיני לכאבי ראש נחקרה על ידי חוקרים בריטים, שטענו כי טכניקה זו היא אפשרות הטיפול היעילה ביותר שיש לאנשים הסובלים מכאבי ראש כרוניים.

מחקר זה מביא את הידע של טיפולי דיקור סיני לכאבי ראש לעולם המערבי ונותן להם הזדמנות למצוא הקלה בכאבים מבלי צורך לעבור אפשרויות טיפול פולשניות כמו ניתוח.

“טיפול בדיקור סיני הוא טיפול תרופתי סיני מסורתי שבו מחטים עדינות מוחדרות לגוף בנקודות שונות על מנת לעורר ולווסת את זרימת האנרגיה החיונית”.

המאמר מצטט מחקר אקראי מבוקר המשווה דיקור סיני עם דיקור מדומה או ללא התערבות. המאמר מגיע למסקנה ש”דיקור סיני עדיף על דיקור מדומה וללא התערבות; ובהשוואה לטיפולים פעילים אחרים כגון טיפול תרופתי, טיפול במניפולציה, פיזיותרפיה וטיפול כירופרקטי, יש לו תוצאות דומות”.

הרפואה הסינית המסורתית היא רפואה אלטרנטיבית שאינה מתכוונת לרפא מחלות. במקום זאת, הוא מבקש לבטל את החסימה של הסיבות למחלה ולעזור לגוף לרפא את עצמו.

הסינים רואים בכאבי ראש סימפטום לבעיה עמוקה יותר. הם מאמינים שכאבי ראש יכולים להיגרם מכל מספר גורמים כולל מתח, חרדה, דיכאון, גידול במוח או הרגלים רעים כמו עישון או יותר מדי קפאין. שיטות הטיפול שלהם כוללות דיקור סיני, תרופות צמחיות, עיסוי טווינה וטכניקות נוספות על מנת לבטל את החסימה של הבעיה הבסיסית במקום לטפל רק בכאב הראש עצמו באמצעות תרופות מערביות.

דיקור סיני הוא אחת מצורות הרפואה העתיקות ביותר. זה נחשב בעיני רבים כטיפול יעיל לכאבי ראש.

דיקור סיני הוא פעולת החדרת מחטים לנקודות ספציפיות בגוף, לרוב מחטים דקות המוחדרות בהדרגה. נקודות אלו נקראות נקודות דיקור, ונאמר שהן משפיעות על זרימת האנרגיה בגוף. אנשים רבים מאמינים שדיקור סיני יכול לעזור להגביר את זרימת הדם, להפחית את הדלקת ולהקל על הלחץ מאחורי העיניים.

הרפואה הסינית המסורתית (TCM) רואה בכאבי ראש סימפטום ולא מחלה בפני עצמה; זה נתפס כאינדיקציה לכך שמשהו אחר לא בסדר עם הבריאות שלך. TCM אומר שיותר מדי צ’י (מבוטא צ’י) עלול להיתקע בכל מקום בגוף שלך, מה שיוביל למה שהרפואה המערבית תכנה

רפואה סינית עוסקת בהסרת הגורם הבסיסי לכאב ראש.

הוכח כי דיקור סיני מקל על כאבי ראש, אם כי המנגנון המדויק של אופן פעולתו אינו ידוע. מחקר חדש מספק תובנה מסוימת על ידי התבוננות כיצד דיקור סיני מפחית לחץ בראש ובצוואר, שלעתים קרובות הם המקום שבו כאבי ראש מקורם.

מספר לא מבוטל מהמטופלים שעברו דיקור סיני לכאבי הראש שלהם ראו שיפור בתסמינים שלהם, בעוד שרק 39% מאלה שקיבלו טיפולי דמה עשו זאת.

הממצאים מצביעים על כך שדיקור סיני יכול להקהות כאב על ידי השפעה על תאי מוח דרך סיבי עצב בעמוד השדרה, אך יש צורך במחקר נוסף כדי להצביע בדיוק על אופן הפעולה של מצב מסוים זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *