תחושת שריפה בגב העליון

כאב בגב עליון היא אחת מהתלונות השכיחות בקליניקה. הסיבות יכולות להיות רבות, החל מישיבה ממושכת מול המחשב, שימוש רב בטלפון הנייד, חשיפה ישירה למזגן ועוד. אבל אחת הסיבות היותר מעניינות היא שאזור זה מושפע מאוד ממתח נפשי.

 

תחושת שריפה בגב העליון

 

על פי תורת הרפואה הסינית – TCM, כאבי גב עליון יכולים להיגרם על ידי פלישה של גורמים פתולוגיים חיצוניים (קור, לחות ועוד), הפרעות רגשיות, פציעות, פגיעה באיברים פנימיים ותפקודם. כאבי גב עליון עשויים להיות מיוחסים לכל אחד מהמצבים הבאים.

הסיבות לכאבי גב עליון על פי הרפואה המערבית: פגיעה ברקמה הרכה (שרירים, גידים, רצועות) של הגב העליון, דפורמציה או פציעה של עמוד השדרה, ספונדילופתיה, הרפס זוסטר או תוצאותיו, אנגינה פקטוריס או אוטם שריר הלב חריף, דלקת או גידול פלאורלי.

תחושת שריפה בגב העליון יכולה להעיד על חסימה/בעיה באזור זה ממגוון סיבות אפשריות:

 

  • פלישה של גורמים חיצוניים
  • חשיפה ממושכת מדי למזג אוויר קיצוני – לרוח, קור, חום או לחות עלולה לגרום לפלישה של גורמים פתוגניים אלה לגב העליון, לריאות וללב ולהשפיע על תפקודם ועל תפקוד השרירים והערוצים הפנימיים שיכולים להתכווץ/להתחמם/להיחסם.
  • גורמים פתוגניים אלו עלולים לפלוש לגוף דרך השכבות השטחיות שלו, דרך האף והפה, או דרך אכילה לא נכונה. שינויים פתאומיים במזג האוויר, או מבנה גוף חלש, או אם סובלים ממחלה חריפה או כרונית, מתח מוגזם או מאמץ יתר, עלולים כולם להוביל לפלישה של גורמים חיצוניים לגוף ולגרום לכאבים או תחושת שריפה בגב עליון.
  • צריכה של יותר מדי משקאות קרים או מזון קר ונא וכן של מזון שומני או מתוק, או מוצרי חלב עלולה לפגוע בשרירים.
  • מחסור בצ׳י – כוח החיים שלנו, סטגנציה של צ׳י ודם
  • עומס יתר, מבנה גוף לקוי, תזונה לא בריאה והרגלי אכילה או מחלה ממושכת עלולים לגרום לגופנו לעבוד קשה מדי ולצריכה מוגברת של הצ’י – כוח החיים שלנו, מה שמוביל למחסור בו. אם אין בגוף כוח כדי לקדם את זרימת הדם, זה עלולים להוביל לתקיעות של הצ’י והדם. כאשר צ’י ודם תקועים, הגב העליון סובל מתת-הזנה עד לרמת השרירים, מה שגורם לכאבי גב עליון.

 

הפרעה רגשית

לחץ מוגזם ותסכול, דיכאון, צער, אבל ועצב עלולים להחליש ולחסום את תנועת הצ׳י ולזרז כאבי גב עליון. הפרעות רגשיות כאלה גורמות למחזור הדם של צ’י ודם בגב העליון להיות לא הרמוני, מה שמוביל לחסימה של הערוצים והשרירים ולגרום לכאבי גב עליון וגם תחושת שריפה בגב עליון.

 

פציעה

טראומה גופנית, פצעים או הידבקויות לאחר ניתוח או זיהום כרוני בגב העליון עלולים לפגוע ישירות בתעלות ובשרירים, להוביל לקיפאון של הצ’י והדם ולגרום לכאבי גב עליון.

 

חסימה של כלי הלב

חסימה בלב מתרחשת לעיתים קרובות בגיל מבוגר, בעקבות מחלה ממושכת, התקף של קור, מצוקה רגשית וקיפאון של לחות. כל אלו יכולים להקרין אל הכתף והגב העליון.

 

בכל אחת מהסיבות הנ”ל של תחושת שריפה בגב עליון אפשר לטפל בהצלחה עם הכלים של הרפואה הסינית ואורח חיים נכון, אתה מוזמן להשאיר כאן את פרטיך ונתאם מועד לטיפול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *