בעיה של עקצוצים בלשון חרדה

האם חרדה יכולה לגרום ללשון עקצוץ או עווית?

אם הלשון שלך מרגישה מוזר, חרדה יכולה להיות הסיבה לכך. זה אולי נשמע מוזר, אבל תסמיני עקצוצים בלשון חרדה שלך יכולים להיות קשורים לכך.

 

האם חרדה באמת יכולה להשפיע על הלשון שלך?

בהחלט כן.

תחשוב על כל הדרכים של הלשון שלך מגיבה בחיי היומיום. בכל פעם שאתה מדבר, בולע, משתעל, צועק או שר, הלשון שלך מגיבה אחרת. כשאתה חושב על זה ככה, זה לא מפתיע שללשון שלך תהיה תגובה ייחודית כשאתה מרגיש חרדה.

חרדה יכולה לגרום לתגובות גופניות בכל הגוף. הלשון שלך היא למעשה שריר עם הרבה קצוות עצבים ובלוטות טעם. זהו איבר רגיש הבנוי לטעום, לגעת ולנוע בדייקנות ולכן הוא כה עדין.

 

איך חרדה עלולה לגרום ללשון להתעוות?

חרדה יכולה לגרום לעוויתות או עקצוצים בלשון משתי הסיבות העיקריות שקשורות לנשימה בדרכים שונות היפר – וונטילציה וריכוז נמוך של פחמן דו חמצני.

 

קראו עוד על לשון לבנה רפואה סינית

 

אם אתה חש התכווצויות בלשון, חרדה ומתח,  הם כנראה בשורש העניין. אם אתה נושם מהר מדי או נושם נשימות רדודות, ייתכן שאתה בהיפר – וונטילציה. זו תופעה נפוצה  עם חרדה ופאניקה, וקל להיות בהיפר-וונטילציה מבלי לשים לב לכך.

תחושות עקצוצים ועוויתות בלשון מתרחשת כאשר אדם נושם יתר על המידה ונושף יותר מדי פחמן דו חמצני. זה גורם לתגובת שרשרת שמוציאה מאיזון את מאזן הכימיקלים בגוף.

כאשר רמות הפחמן הדו חמצני יורדות בזרם הדם, גם רמות הסידן יורדות. שינוי זה יכול לגרום לשרירים להיות רגישים יותר מהרגיל. במילים אחרות, השרירים שלך עצבניים יותר וסביר להניח שהם יעוותו או ירגישו עקצוצים. האדם ירגיש את התחושה הזו באצבעות, בבהונות ובסביבת הפה.

 

היפר – וונטילציה וחמצן בזרם הדם

 

היפר וונטילציה יכולה לגרום גם להיצרות של כלי הדם למוח שלך, הוא שולח  מעט פחות חמצן לגפיים שלך. עקב כך זרימת הדם היא מוגבלת והדבר עלול לגרום לתחושה של סחרחורת. כמו כן זה יכול גם לגרום לעקצוצים או חוסר תחושה בקצות האצבעות.

הרמות הנמוכות יותר של פחמן דו חמצני משפיעות על איזון ה-pH של הדם, מה שהופך אותו פחות חומצי ויותר בסיסי. שינוי זה מקשה על החמצן להגיע ביעילות לתאים. לכם אף על פי שבדם יש הרבה חמצן, כלי דם מכווצים ואיזון pH שונה יכולים לגרום למספר תסמיני לשון.

 

התמונה הגדולה ודרכי טיפול

רעד או עקצוץ בלשון הם סימן לבעיה בסיסית גדולה יותר. אם החרדה נמצאת בשורש התחושות המוזרות הללו, ישנן אפשרויות רבות לטפל בהן. אולי תרצה להתייעץ עם הרופא שלך כדי לשלול משהו חמור יותר, אבל תוכל להתחיל עם שיפור אורח חייך – שינה איכותית, תרגילי נשימה וגם שתייה מרובה ששומרת את השרירים רגועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *